Alla hjärtans dag


Idag är det en dag som jag eggentligen inte är så förtjust i, och har aldrig varit. Minns när vi gick i grundskolan och alla va helt galna och hade med en hel bunt med rosor var som de skulle lämna till sina "bästisar". Själv fick ja en hel punt med blommor som jag tog med hem och satte i en vas till de vissnade. Så roligt var det med de. Förlåt att jag låter så negativ men jag tycker att man kan visa att man tycker som sina nära och kära utan att behöva vara under en viss dag. Och det måste inte va en massa köpta prylar, utan det räcker med en kram eller en gullig kommentar. Det känns som denna dag är till för att affärerna ska tjäna pengar och inget mer!

Men om man känner för att man är äckligt negativ till dagen men ändå vill göra något för någon så kan man göra som jag. Köp något till de behövande. Jag har gjort det i några år nu på alla hjärtans dag och man känner sig alltid lika nöjd med sig själv. Det är inte stora medel som behövs. Gör det du med vettja! :)

http://unicef.se/gavoshop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0