Några djupa men ack så tänkvärda ord.

Jo vist har jag nu hunnit läsa en hel del böcker i mina dagar. Men en speciell sida i en bok har lixom fastnat lite extra. Här kommer lite tankvärda ord som jag kopierat ur boken Att välja glädje

Någon har räknat ut antalet celler i människans kropp. Det är en ofattbar stor siffra. Människans kropp består av 50 billioner celler. Varje sån cell består av vibrerande energi. Ständigt vibrerande energi.

Man vet också att tankar på samma sätt är mätbar vibrerad energi. Varje tanke jag tänker har en direkt och omedelbar påverkan på samtliga celler i min kropp. Min attityd och mina tankar finns och lever i varenda en av kroppens celler.
Med andra ord:
Genom varje tanke jag tänker påverkar jag den jag är.

Samtidigt är allt i min kropp i ständig förändring. Just nu förändras millioner och åter millioner av mina celler. I denna sekund! Man vet att 98 % av atomerna i kroppens celler byts ut under ett år. Vårt skelett restaureras helt och fullständigt var tredje månad. Vår hud är ny och utbyttvar fjärde vecka. Vår slemhinna i magen är ny och utbytt var femte dag... Hela min kropp är "ny" på två år. Varje atom, varje molekyl och varje cell är utbytt och ny. J
ag är inte samma människa idag som jag var igår. Sanningen är att vi föds på nytt i varje sekund. Jag är en ny Människa var morgon jag stiger upp. Min granne är en ny människa var morgon han stiger upp. En ny människa blir hela tiden till. I detta finns enorma möjligheter! Jag kan alltså välja att tänka tankar som är bra för mig. Och jag kan medvetet ändra tankar som inte är bra för mig.

Jag påverkas av varje tanke jag tänker. Jag skapar den jag är med mina tankar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0