Valborgshelgen.

Nu var vi redan innne i maj månad. Löven på träden har börjat så ut och idag skiner faktist solen på en klarblå himmel. Ååå vad härligt! Pewrsonligen tycker jag det här är det härligaste tiden på hela året.
Sjöng ialla fall in våren på några ålderdomshem. Oj vad jag tycker det är jobbigt på sånna. Satt en liten tank och jätte grina under hela vår sjungning. Det var jobbigt.
Sen vidare till torget där även studentmössan åkte på och efter det vidare till mitticity. Riktigt trevligt. Sen går kören tydligen hem till Biskopen och sjunger för han och hans fru. Vilken rolig tradition. Så blev vi bjudna på korv med bröd och sen lite fika. Mycket trevligt.
Efter det tog jag min cykel hem till mig för att fixa mig till kvällens sittning, som var väldigt trevlig. Dock blev det ingen majbrasa och raketer för min del i år. Det var lite synd för det tycker jag är mysigt.


Igår var jag dock lite sliten och låg i soffan hela dagen närstan. .Lyckades i alal fall ta mig ner till Ica med Johanna. Kvällen slutatde i alla fall med en lugn kväll på Ankan.

Nä nu ska jag faktist ta tag i denna dagen. Städa, gå ut och gå och plugga. Det där pluggandet lockar inte i detta fina väder. Varför skall det vara så svårt att plugga? Det är väl bara att sätta sig ner och göra det? Ja vi får se om det blir en kliniskt ren lägenhet istället. Det hade vart väldigt dumt nu.
Men först frukost!
Ha en bra där ute i det underbara vårvädret!
/ Emelinn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0