Tankar om tid.

Jag sitter här och funderar över min framtid. Vart är jag om tio år? Vad gör jag? Hur mår jag? Detta är tankar som ofta cirkulerar i mitt lilla huvud. Framtiden är spännande men även lite läskig. Vad jag gör nu kommer påverka den jag är i framtiden. Mina val styr den jag kommer att bli. Men hur skall man veta hur man skall handskas med alla dessa val? Vilken väg är bäst att gå och vad händer om jag råkar välja fel väg? Tanken skrämmer mig lite. Om jag skulle väla fel väg, går felet att rätta till då eller kommer jag att få leva med det? Resten av livets bestäms nu. Den person jag är har skapats av mina handlingar. Hade jag inte gjort de val som kommit upp hade jag inte vart den jag är idag. Jag hade antagligen vart en annan människa som antagligen bodde någon annanstans och även hade andra vänner. Om jag gjort mina val annorlunda hade jag inte suttit i min lägenhet i Karlstad och skrivit det här just nu. 
När jag funderar på vem jag är inser jag att det mina val och min omgivning som har gjort mig till den Emelinn jag är idag, och det är jag väldigt tacksam för. Det finns så många människor där ute i världen som påverkat mig och min personlighet oavsett om det har varit på ett positivt eller på ett negativs sätt. Men jag är ändå oerhört tacksam för allt det.  Jag har träffat människor jag älskar och som på ett ögonblick kan vända en dålig dag till den bästa dagen i mitt liv. Jag är så oerhört tacksam för det. Tack!  Sen har jag även mött människor på min livsväg som jag mer än gärna skulle vilja spotta i hansiktet, människor jag hatar. Dessa människor har påverkat mig så oerhört mycket, men faktist inte negativt. Eller jo negativt för stunden, men efter att ha hanterat de situationer har jag växt med dem och blivit starkare. Så dessa glädjedödare har på lång sikt faktist påverkat mig på ett posetivt sätt. Tack vare alla människor jag stött på har jag tagit mig hit och blivit den jag är idag.
Slutligen vill jag säga till alla ni som läser detta att även om människor trycker ner dig så stå på dig och försök se hur du kan utveckla dig själv i det. Du kommer möta så många människor i ditt förtsatta liv och alla kommer påverka dig. Hur sårad du än är så stå på dig och gå vidare för man lever bara en gång och den tiden är värdefull. Gör allt du önskat att göra. Uppfyll drömmar och skaffa nya mål. På så sätt uppstår nya val i livet som du måste ta tag i. Dessa val kommer att påverka din framtid.
Resten av ditt liv är en lång tid. Resten av ditt liv börjar just nu.


/ Emelinn Rosenbaum


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul att du bloggar igen! <3

2010-04-19 @ 22:02:32
URL: http://johanna.jarlengrip.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0